Syns du inte så finns du inte!
Du vet att syns du inte så finns du inte, men har ingen aning om i vilken ände du ska börja för att göra dig förstådd och synlig i dina digitala kanaler.
Du tänker ofta ”Åh, så jobbigt! Vad ska jag skriva om? Jag tar det nästa vecka istället. Du känner att uppgiften är dig övermäktig och du går ständigt runt med dåligt samvete för att du inte tar tag in din marknadsföring.
Varför budskap är viktigt för lyckad konvertering
För att konvertering ska ske krävs att kunden har sett dig och ditt erbjudande minst 12 gånger. Hur skulle det kännas om du faktiskt skulle kunna lämna över uppgiften till någon annan som skapar en bra grund att stå på och som effektivt löser uppgiften åt dig så att du istället kan fokusera på att utveckla verksamheten?
När du jobbar med mig hjälper jag dig att få hygienfaktorerna på plats och tillsammans tar vi fram en budskaps- och contentstrategi, contentbank och aktivitetsplan så att du har content i minst 3 månader framöver.
Det är väl bara att publicera något?
Vilka är hygienfaktorerna då? Jo, för att nå fram till din målgrupp gäller det att du har en strategi och lär känna din målgrupp. På riktigt. Jag hjälper dig definiera dina olika idealkunder, deras egentliga problem, utmaningar, vad de inspireras av och vad som driver dem.
Om du saknar affärsidé och affärs- och marknadsplan hjälper jag dig att ta fram det också. Det här är hygienfaktorer som behöver vara på plats för att kunna skapa kärnfullt och träffsäkert innehåll som din idealkund är intresserad av att läsa. Nu när hemläxan är gjord blir det operativa arbetet genast mycket lättare och roligare att hugga tag i.
Ert bolags externa marknadsansvarige
Jag lär känna ditt bolag såsom mitt eget och blir bolagets externa marknadsansvarige vilket betyder att jag hjälper dig från start till mål, även med det operativa och löpande arbetet med bildbearbetning, skriva copy och publicering.
Är du redo att slippa ha ångest över sociala medier och webbsida och få en långsiktig plan?
Jag hjälper dig!